Knaster & Knas fick barnen att tjuta av skratt

I torsdags, 30 juni, var det barnens tur i Fornbyn. Gycklarna Knaster & Knas kom på besök och lockade fram rejäla skratt både hos den yngre och den äldre publiken. Det bjöds på trollkonster, akrobatik och komik som passade alla åldrar.

Uppåt 175 personer sitter framför scenen på dansbanan i Fornbyn, de allra flesta är barn men både föräldrar och morföräldrar syns i bänkarna.

– Detta är för barnen som är sommarlovslediga och det är gratis för att alla ska kunna komma, säger museets pedagog Ulrika Eriksson till Skaraborgs Läns Tidning.

Knaster & Knas använder både eld och knivar i den mycket proffsiga och nervkittlande showen. De kivas en hel del med varandra, men båda står hela tiden på barnens sida.

Efter att favoritgycklarna stoppat eld i sina byxor och under stora applåder tackat för sig, bjöd Västergötlands museum alla barn på glass.

Publicerad 3 juli