Museet och framtiden

Västergötlands museum har det sista året genomgått stora förändringar; vi har gått från att vara en del av den av Västra Götalandsregionen tillhörande förvaltningen Västarvet, till att åter stå på egna ben. Vägen in i framtiden är nu öppen och formbar ur flera olika aspekter. Frågorna och vägvalen är många. Vad ska hända med museet och Fornbyn? Vilka utställningar bör museet satsa på i framtiden? Vilken plats får arkeologin och byggnadsvården? Hur ska museet nå ut till alla i närområdet, på ett sätt som också får alla att vilja komma hit?

Onsdag den 25 februari kl. 19 finns chans att diskutera museets framtid med dess nya chef Hanna Eklöf och delar av styrelsen för Västergötlands museum. Delta i samtalet, ställ frågor och ge förslag om vilken väg vi bör ta in i framtiden. Välkommen till Västergötlands museum och delta i framtidsdiskussionen!

Publicerad 19 februari