Författarsamtal på Bokmässan

Bokomslag "Sveneby 1752-1773"

Västergötlands museum deltar på Bokmässan tillsammans med Västergötlands fornminnesförening. På torsdag den 28 september, Bokmässans inledande dag i Göteborg, får vi besök i montern av konsthistorikern Rose-Marie Söderström som kommer berätta om sin nya bok Sveneby 1752-1773. Beata Sparres och Adam Otto Lagerbergs samarbete med arkitekten Carl Johan Cronstedt, utgiven av Västergötlands museum.

Niklas Krantz skriver om boken i SkLT:

Sveneby är en imponerande herrgård med hela sex flyglar nära sjön Östen i Töreboda kommun. Imponerande, men med enkel och måttfull exteriör men desto mer påkostad inredning, som är exklusiv. […] yrkesskickliga hantverkare har skapat en fast inredning som efter drygt 250 år fortfarande är välbevarad, vilket bokens fantastiska bildmaterial visar.

Varmt välkomna till oss på Bokmässan!

Aktiviteten i Bokmässans program (bokmassan.se)

Publicerad 18 september