OBS! Inställt p.g.a. sjukdom.
Varnhems klosterkyrka rymde en gång en av Västsveriges större barockorglar, byggd 1673 på initiativ av greveparet De la Gardie. Under slutet av 1800-talet gick stora delar av orgeln förlorade.
Nu återuppstår orgeln och invigs i Varnhems klosterkyrka helgen den 29 – 31 maj.
Men hur har arbetet med att återskapa instrumentet gått till? Svaret får du denna kväll när Robin Gullbrandsson, byggnadsantikvarie på Västergötlands museum, berättar om arbetet med orgeln.
